Zasłaniać chłodnice - przysłaniać chłodnicę na zimę ??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #51
    tdsr, Widzisz jezdzisz benzyna, gdzie jest zawsze nadmiar temperatury, ktora silnik benzynowy ma duzo szybciej niz silnik diesla, temu to mozna powiedziec ze jest wiecznie zimno. Zwroc uwage, ze stojac w korku przy temp powiedzmy -10'C ustawiajac temp w srodku na 24'C Ty bedziesz mial caly czas temp 90'C wody, a w dieslu po chwili spadnie do 70'C bo silnik chodzac na wolnych obrotach, nie ma takiej zmiany energii paliwa na energie cieplna - to tak w bardzo duzym skrocie
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #52
      Niedziela67 fajnie to wykombinowałeś z logiem OCP ;-)

      Tdsr Masz troche racji , ale fabryka robi samochody uniwersalne tzn. maja pracować na Syberi i w Afryce bez zmian konstrukcyjnych. Generalnie silnikowi to nie szkodzi a szybciej sie olej grzeje i mniej pali. Od tygodnia mam zaslonieta i temp. nawet w korkach jest ok. :diabelski_usmiech
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #53
        Wiecie jak ktoś robi małe dystanse w zimie jak ja 7 km to chciałbym żeby szybciej sie zagrzał dlatego ja zasłaniam.
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • marjusz
          Drive
          • 2007
          • 88

          #54
          Ja mam zasłoniętą atrapę mimo to wskazówka po 5km nawet nie drgnie, auto stoi na polu, w środku zimno. Rozmawiałem z kolegą jemu Oktasia nagrzewa się po 3km na tej samej trasie. Nie wiem czy to ma wpływ on nie ma zasłoniętej atrapy ale ma osłonę silnika ze spodu i ma Octawię 90KM ja 110 pozatym ma deskę tą z pierwszych ale nie wiem czy były tam różnice w dmuchawie. Fakt faktem że jego nagrzewa się szybciej.

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            #55
            Panowie z calym szacunkiem co tu zaslaniac.Jak ktos jest cieplolubny to przymarza
            w dieslu.Dlatego madrzy producenci matuja seryjnie dogrzewacze spalinowe lub
            elektryczne.
            To zaslanianie to takie ''leczenie trypla pudrem''
            pozdrawiam
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #56
              gebek, osłonka co najmniej na psychikę działa. Przynajmniej na moją :szeroki_usmiech
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • SuchyX
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1170

                #57
                gebek, a Ty oczywiście wiesz lepiej niż inni tak ?? To że coś wyszło fabrycznie nie oznacza ze można samemu ulepszyć. Pozatym jakbyś nie wiedział w polsce za wszystko trzeba płacić jeśli chodzi o nowy samochód z salonu każdy dodatek to chcą pieniedzy chyba że ma się dobrą gadke i wliczą w cene ale też w to wątpie bo diler ma taką marże że głowa mała :evil:
                Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                Komentarz

                • edvard
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 69

                  #58
                  miałem taka osłonkę jakiś tydzień. jak otworzyłem maskę przy temp około 0 st. aby uzupełnić płyn do spryskiwaczy, osłonka pękła. Wcale jej mocno nie przykręcałem, poza tym zgadzam się, że otwór do wjchy od otwierania jest za mały (kończy się za nisko). Jedyne co, to łatwo na to przykleić logo OCP i to jest jedyna zaleta
                  Sprzedam lub zamienię na Jeepa XJ z dopłatą: O2 1.9TDI BXE 4X4 + 4xMOMO X-43
                  JETTA Highline 1.4 TSI 160

                  Komentarz

                  • atbrtr2
                    Drive
                    • 2007
                    • 54

                    #59
                    Witam od dwoch dni jestem szczesliwym posiadaczem oslonki firmy Heko do O1, wyrazniej szybciej lapie silnik tem. i dluzej ja utrzymuje, co do korkow na miescie to wyszej tem. silnika to wszystko jest ok. Ja osobiscie Polecam.
                    RTR
                    Nic Tak Nie Boli Jak Zlamane Serece.

                    Komentarz

                    • gebek
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1214

                      #60
                      SuchyX...to nie tak,ze'' oczywiscie wiem lepiej''.Po prostu wyrazilem swoja opinie,na
                      temat oslon chlodnicy.Mozesz mi wierzyc,sam tez probowalem tej metody,ale moim
                      skromnym zdaniem jest po prostu nieskuteczna.
                      Dlatego uwazam,ze wyposazenie aut diesla w seryjne nagrzewnice jest bardzo dobrym
                      pomyslem.Tak postepuje Toyota w Corolli i Aurisie co nie powoduje automatycznie
                      zwiekszenia ceny=sa porownywalne do Octavii.
                      Ja osobiscie jestem zmarzluchem i zamiast np.inwestowac w zwiekszenie mocy,albo
                      super felgi,lub inne bajery zamontowalem sobie ogrzewanie postojowe i mam codziennie rano na twarzy.
                      Kazdy ma swoje priorytety.
                      pozdrawiam
                      Tato,tato...czy to auto jest chore?
                      Nie synku...to diesel PD.

                      Honda...the power of dreams.
                      Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                      Komentarz

                      • SuchyX
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1170

                        #61
                        gebek, ale akurat mi daje dużo zasłonięcie i widze że o wiele szybciej się grzeje auto jak jest niska temp. a co z tym idzie cieplej w aucie jest
                        Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                        Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                        Komentarz

                        • gebek
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1214

                          #62
                          SuchyX...moze to kwestia przejechania pierwszych 5km,zlapania min.temperatury
                          i potem szybciej idzie do gory-nie wiem.
                          Ja mam 4,5km do pracy i ta cholera nie chciala sie nagrzac.Wsiadalem,jechalem i wysiadalem z zimnego auta,wiec szlag mnie trafial.
                          Czlowiek placi kase za nowoczesne auto,a marznie jak w starym maluchu.
                          pozdrawiam
                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                          Nie synku...to diesel PD.

                          Honda...the power of dreams.
                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                          Komentarz

                          • Hunter
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1655

                            #63
                            gebek, w starym maluchu to zaczynało się ciepło w środku robić po przejechaniu - uwaga: 50 km!!! przy temp. około -10 st. C Znam z autopsji
                            ...nie ma to jak Octavia :drive:
                            >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                            Komentarz

                            • marjusz
                              Drive
                              • 2007
                              • 88

                              #64
                              Dziś zrobiłem jeszcze jeden test, zasłoniłem dolna atrapę tą pod tablicą rejestracyjną, gril już wcześniej miałem zasłonięty osłoną Heko. Rezultat po 3,5km temperatura na wskaźniku gdzieś ok. 80 przy jeździe po mieście. Przypomniały się dawne czasy przy jeździe benzyną
                              Do pełni szczęści brakuje mi jeszcze testu przy minusowej temp. dzisiaj było +2, ale myślę że jest poprawa. Robię małe przebiegi 5km. Termostat nie puszcza płynu na chłodnicę jest zimna, wentylatory nie pracowały, pod maską czuć [shadow=red:037052465f]ciepło[/shadow:037052465f].
                              Oczywiście można wiele dyskutować zasłaniać czy nie ale teorię trzeba poprzeć praktyką. Przy mojej jeździe jest sens zakrywania. Mimo, że chłodnica nie pracuje to przez nią mniej zimnego powietrz dostaje się do komory silnika podczas jazdy oraz podczas postoju silnik nie wychładza się tak szybko. Przy dłuższych dystansach może być problem z chłodzeniem u mnie na razie nie występuje.

                              Komentarz

                              • januszcm
                                Classic
                                • 2007
                                • 33

                                #65
                                Zamieszczone przez gebek
                                SuchyX...moze to kwestia przejechania pierwszych 5km,zlapania min.temperatury
                                i potem szybciej idzie do gory-nie wiem.
                                Ja mam 4,5km do pracy i ta cholera nie chciala sie nagrzac.Wsiadalem,jechalem i wysiadalem z zimnego auta,wiec szlag mnie trafial.
                                Czlowiek placi kase za nowoczesne auto,a marznie jak w starym maluchu.
                                pozdrawiam

                                W pasacie TDI 110 auto rogrzewało mi się po 2-3 kilometrach i to przy temperaturach poniżej -15stopni, a w Skodziance róznież TDI gdzieś tak po 10 kilometrach zaczyna być odczuwalne ciepło. W serwisie stwierdzili że te motory tak już mają i nic nie poradzi sie na to.....

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #66
                                  Zamieszczone przez januszcm
                                  Zamieszczone przez gebek
                                  SuchyX...moze to kwestia przejechania pierwszych 5km,zlapania min.temperatury
                                  i potem szybciej idzie do gory-nie wiem.
                                  Ja mam 4,5km do pracy i ta cholera nie chciala sie nagrzac.Wsiadalem,jechalem i wysiadalem z zimnego auta,wiec szlag mnie trafial.
                                  Czlowiek placi kase za nowoczesne auto,a marznie jak w starym maluchu.
                                  pozdrawiam

                                  W pasacie TDI 110 auto rogrzewało mi się po 2-3 kilometrach i to przy temperaturach poniżej -15stopni, a w Skodziance róznież TDI gdzieś tak po 10 kilometrach zaczyna być odczuwalne ciepło. W serwisie stwierdzili że te motory tak już mają i nic nie poradzi sie na to.....
                                  :shock: :shock: :shock:
                                  moja grzeje już po 500. metrach :lol:
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • arci9
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2007

                                    #67
                                    Zamieszczone przez januszcm
                                    W pasacie TDI 110 auto rogrzewało mi się po 2-3 kilometrach i to przy temperaturach poniżej -15stopni,
                                    jak to rozgrzewało?leciało ciepło czy wskaźnik temp. cieczy chłodzącej pokazywał 90 stopni?

                                    mój wskaźnik temp.oleum pokazuje wyraźnie, że jeszcze sporo czasu/km musi upłynąć aby olej nabrał odpowiednią temp mimo, że "woda" już dawno się nagrzała

                                    Komentarz

                                    • Thundi
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1157

                                      #68
                                      wielkość grila nie ma znaczenia jeśli chodzi o temperaturę w jakiej auto ma jeździć bo nowe Audi chyba by po Afryce mogły tylko jeździć bo mają chyba z 4 razy większy gril niż Octavia. Osłona kiedyś w Polonezie jak Termostat był walnięty to się przydawała ale po wymianie termostatu wszystko było ok. Octa też zagrzewa (czytaj zaczyna wiać ciepłym) po około 400-500m choć może trochę szybciej ale ciężki wyjazd z pod domu mam.
                                      Dla mnie więc zasłanianie nie ma to sensu.
                                      O ortografie dba FF.
                                      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                                      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                                      Skoda Octavia & Audi A6

                                      Komentarz

                                      • arci9
                                        RS
                                        • 2004
                                        • 2007

                                        #69
                                        Zasłaniałem chłodnicę w Octavce, i przy bardzo zimnych dniach (-10 i w dół) było widać, że płyn chłodzący szybciej osiągał temp. roboczą.Zwłaszcza gdy po włączeniu auta wylatywałem na trasę (wiadomo, większa prędkość i mocniej wiało )

                                        btw: a kiedyś w CRXie , dziwiłem się, czemu w ciepłe dni podczas jazdy na trasie ze zwiększoną prędkości temp. zaczynała rosną w górę.Powodem była tektura za chłodnicą pozostawiona przez poprzedniego właściciela.

                                        Komentarz

                                        • shado
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 5315
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #70
                                          Dodatkowo przy zasłanianiu chronimy chłodnice od kamieni tego całego zimowego syfu lecącego spod kół samochodów przed nami.
                                          BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                          SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #71
                                            szkoda, Ale naciskasz nawiew na szybe przednia i dlatego zaczyna grzac. Jak tego nie dasz, to bedzie dosc dlugo zimno w srodku.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • januszcm
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 33

                                              #72
                                              Zamieszczone przez arci9
                                              Zamieszczone przez januszcm
                                              W pasacie TDI 110 auto rogrzewało mi się po 2-3 kilometrach i to przy temperaturach poniżej -15stopni,
                                              jak to rozgrzewało?leciało ciepło czy wskaźnik temp. cieczy chłodzącej pokazywał 90 stopni?

                                              mój wskaźnik temp.oleum pokazuje wyraźnie, że jeszcze sporo czasu/km musi upłynąć aby olej nabrał odpowiednią temp mimo, że "woda" już dawno się nagrzała
                                              powiem to tak, i wskaźnik temperatury i ciepło "lecące" są z sobą powiązane, więc jak tylko wskazówka temperatury "ruszyła" to zaczynało być ciepło odczuwalne i w środku. W pasacie czas ten był dość krótki ok 2 km i w aucie było ciepło, jak napisałem wcześniej, w skodzie natomiast ten czas zdecydowanie wzrasta. Po przejechanu tej samej trasy przy zdecydowanie wyższej temperaturze w skodzie temperatura "ok 50 stopni osiągalna jest po 10 km, a w pasacie ten dystans był zdecydownie krótszy (nie więcej jak 2km).

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                szkoda, Ale naciskasz nawiew na szybe przednia i dlatego zaczyna grzac. Jak tego nie dasz, to bedzie dosc dlugo zimno w srodku.
                                                no normalne, że ruszam z nawiewem na szybe, bo inaczej nic bym nie widział
                                                a potem na szybe i na nogi i jest git, nie widzę żadnego problemu z ogrzewaniem
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • arci9
                                                  RS
                                                  • 2004
                                                  • 2007

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez januszcm
                                                  powiem to tak, i wskaźnik temperatury i ciepło "lecące" są z sobą powiązane, więc jak tylko wskazówka temperatury "ruszyła" to zaczynało być ciepło odczuwalne i w środku.
                                                  chciałem się upewnić,ze w pasku po 2-3km temp. nie była na 90stopniach , co potwierdziłeś
                                                  a to, że leci ciepłe powietrze po tak krótkim czasie to mnie nie dziwi

                                                  Komentarz

                                                  • romano13
                                                    Classic
                                                    • 2009
                                                    • 11

                                                    #75
                                                    Witajcie.
                                                    Mam podobny problem z moją octavią, ale wiem, że oferowany jest inny model przesłony na wlot do chłodnicy. Jest on wyprofilowany idealnie jak grill w modelu octavi II 2009. Dopiero po dokładnym przyjrzeniu się widać, że na końcach żeber jest całkowicie zasłonięty wlot. Widziałem taki na octavii na czeskich nr.rej. Czy ktoś na forum pisał o innych modelach ( typach ) wlotów ?
                                                    pozdrawiam

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...